Vi möter Antikexpert Johan Nordén

Antikexperten Johan Nordén bor några mil utanför Nyköping i Lerbo/Sköldinge. Välkänd i Sverige och utomlands som VD på Bukowskis, hans antikhandel Nordéns Auktioner AB i Stockholm samt känd från TV i bland annat ”Antikrundan”, ”43 rum och kök” och ”Otroligt antikt” samt i nätauktionshusen Own och Bidlet.

Denna kväll får vi höra ett spännande föredrag om hans karriär och säkert en del historier om olika föremål. Han berättar om sin resa och hur man värderar, tankar runt modet i antikviteter och konst, olika unika aktioner, köpare och säljare, unika föremål, var värdet sitter etc. Han har ju också jobbat internationellt och haft företag med näthandel etc.… Hur skiljer det sig? Internet är en enorm djungel när det gäller antikviteter, och det gäller därför att placera ut sina antikviteter på rätt ställe.

Han vill vara generös med sin kunskap om antikviteter och har erbjudit sig att värdera även några av våra föremål (så många han hinner) så ni, våra medlemmar, får gärna ta med ett eller två spännande föremål! Vi tror det kan bli kul!

När: Onsdagen den 22 april 2020
Var: NK-villan Nyköping
Tid: Kl 18.00
Inträde: 100:-
Icke medlemmar: 150:-

Anmälan: Ingen anmälan – Ta gärna med gäster.